GDPR Cookie Consent by Free Privacy Policy

Ofte stillede spørgsmål

Se ofte stillede spørgsmål for:

Blind / svagtseende

Hvad koster det at bruge Move United?

Det er helt gratis at bruge Move United.

Findes Move United til Android?

Move United findes endnu ikke til Android, men vi arbejder på det, og den vil være klar hurtigst muligt. Du kan skrive til hello@moveunited.dk , hvis du gerne vil hjælpe os med at teste Android-versionen, eller hvis du gerne vil have besked, når Move United udkommer til Android.

Jeg har aldrig løbet før, kan jeg stadig bruge Move United?

Ja, alle kan være en del af Move United’s motionsfællesskab. Hvis løb ikke lige er dig, kan du lave gåaftaler og på sigt vil der blive tilføjet flere motionsformere i Move united. Det er også vigtigt at sige, at vi har frivillige på alle motionsniveauer, så vi har gode muligheder for at hjælpe dig med at få kontakten til en frivillig, som passer til netop dig og dine ønsker.

Hvordan skal jeg guides på en løbetur?

Det er meget individuelt, hvordan man ønsker at blive guidet på en løbetur, og det er vigtigt, at du finder ud af, hvad der fungerer bedst for dig. Til inspiration har vi lavet en lille guide med 3 gode råd til, hvordan du og din motionsmakker får en god løbeoplevelse sammen. Du kan finde guiden her

Hvad er et team i Move United?

Du har mulighed for at lave et team af motionsmakkere i Move United, som er personer, du kender, og gerne vil kunne sende anmodninger direkte til frem for hele Move United-fællesskabet. Teamet kan være en let måde at lave og koordinere aftaler med personer, du er vant til at dyrke motion sammen med, i stedet for at skulle kontakte den enkelte person og koordinere kalendere. Du kan både tilføje personer, du kender uden for Move United til dit team, men også nye motionsmakkere, du møder gennem Move United.

Hvordan tilføjer jeg personer til mit team?

Du går ind under “profil” og derefter “se og tilføj team medlemmer”. Her kan du tilføje nye medlemmer til dit team ved at søge på deres navn. Er personen endnu ikke en del af Move United fællesskabet, kan du sende en sms eller email til vedkommende og bede dem om at hente appen ved at indtaste adressen www.moveunited.dk/app.

Kan jeg dyrke andre typer af motion end løb og gang?

I øjeblikket er det desværre ikke muligt, men vi arbejder på at få tilføjet andre motionsformer hurtigst muligt. I første omgang vil fitness, cykling og svømning blive tilføjet. Hvis du har forslag til motionsformer, vi skal tilføje, så skriv til hello@moveunited.dk

Hvordan fortæller jeg min kommende motionsmakker om, hvor hurtigt eller hvor langt, jeg gerne vil gå/løbe?

Når du opretter en aftale kan du skrive dine ønsker til f.eks. tempo og distance i kommentarfeltet nederst på skærmen. Vi arbejder også på at gøre det muligt at vælge hastighed og distance, ligesom man vælger tidspunkt. Det bliver tilføjet så hurtigt som muligt.

Kan jeg lave motionsaftaler andre steder end i nærheden af min hjemmeadresse?

Ja, du kan frit vælge, hvorfra du gerne vil dyrke motion og dermed også mødes med din motionsmakker. Når du opretter en anmodning , skriver du den adresse, du gerne vil mødes på. Selve adressen bliver ikke delt med nogen, før du aktivt vælger det, men de potentielle motionsmakkere kan se, hvilket område du gerne vil mødes i. Samtidig bruges adressen til at vise din anmodning om en motionsaftale til de frivillige, som befinder sig tættest på det pågældende område.

Jeg kan ikke finde den specifikke adresse, jeg gerne vil starte fra. Hvad gør jeg?

Som udgangspunkt kan du i Move United appen finde alle danske adresser og interessepunkter og vælge disse som startsted for din motionsadmodning. Hvis du ikke kan finde en specifik adresse, eller hvis du for eksempel gerne vil mødes ved trappen til perron 4 på banegården, opfordrer vi dig til at vælge en adresse i nærheden og aftale de specifikke detaljer igennem chatfunktionen.

Hvor tæt på mig skal en motionsmakker være for at kunne se mine anmodninger?

En motionsmakker kan se anmodninger i en radius af 100 km. De anmodninger, der er mest relevante for motionsmakkeren, vil stå øverst. De bliver prioriteret efter afstand, og efter hvor langt ud i fremtiden de ligger.

Kan jeg fjerne en anmodning eller aflyse en motionsaftale, hvis jeg bliver forhindret? Og hvordan gør jeg?

Ja, selvfølgelig. Hvis du ikke har mulighed for at fuldføre aftalen, kan du aflyse den ved at vælge den specifikke aftale under “Mine aftaler” og klikke på knappen “Aflys aftale”. Hvis du ønsker at lave en motionsaftale på et andet tidspunkt, kan du blot oprette en ny anmodning.

Kan jeg afvise en motionsmakker, hvis jeg ikke ønsker at dyrke motion med vedkommende, der har accepteret min motionsanmodning?

Ja, selvfølgelig. Hvis du ikke har mulighed for at fuldføre aftalen, kan du aflyse den ved at vælge den specifikke aftale under “Mine aftaler” og klikke på knappen “Aflys aftale”. Hvis du ønsker at finde en ny motionsmakker, kan du oprette en ny aftale. Bemærk! Hvis du ikke føler dig tryg ved at acceptere aftalen, kan du altid kontakte Move United på support@moveunited.dk, og så hjælper vi dig trygt videre. Hvis du ikke har delt din adresse, kan din makker ikke se andet end dit forkortede navn, for eksempel Lone A.

Er det sikkert og trygt at bruge Move United?

Vi har skrevet en indlæg om tryghed, som du bør læse, hvis du er det mindste usikker eller utryg ved at skulle bruge Move United og det at mødes med fremmede mennesker. Læs indlægget her

Kan jeg afvise en motionsmakker, hvis jeg ikke ønsker at dyrke motion med vedkommende, der har accepteret min motionsanmodning?

Ja, selvfølgelig. Hvis du ikke har mulighed for at fuldføre aftalen, kan du aflyse den ved at vælge den specifikke aftale under “Mine aftaler” og klikke på knappen “Aflys aftale”. Hvis du ønsker at finde en ny motionsmakker, kan du oprette en ny aftale. Bemærk! Hvis du ikke føler dig tryg ved at acceptere aftalen, kan du altid kontakte Move United på support@moveunited.dk, og så hjælper vi dig trygt videre. Hvis du ikke har delt din adresse, kan din makker ikke se andet end dit forkortede navn, for eksempel Lone A.

Hvilke oplysninger deler jeg?

Hvis du opretter en aftale, fremgår dit fornavn og første bogstav af dit efternavn. Hvis du har tilføjet et profilbillede og –tekst, er dette også synligt for andre. Når du opretter en aftale, kan du aktivt vælge at dele adressen for dit ønskede startsted – dette kan du også vælge at dele i chatten med den frivillige, du skal gå/løbe med.

Hvordan kan jeg give feedback og rapportere om fejl og mangler i appen?

Vi vil meget gerne have din feedback og høre om fejl og mangler i appen. Du kan rapportere det på to måder. Enten ved at gå ind under ”profil” og derefter ”giv os feedback”, hvor du kan skrive din feedback. Du kan også sende en mail til os på hello@moveunited.dk

Hvordan kan jeg komme i kontakt med jer, hvis jeg har yderligere spørgsmål?

Hvis du har yderligere spørgsmål, eller hvis du har brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte os på hello@moveunited.dk.

Frivillige motionsmakkere

Hvad koster det at bruge Move United?

Det er helt gratis at bruge Move United.

Findes Move United til Android?

Move United findes endnu ikke til Android, men vi arbejder på det, og den vil være klar hurtigst muligt. Du kan skrive til hello@moveunited.dk , hvis du gerne vil hjælpe os med at teste Android-versionen, eller hvis du gerne vil have besked, når Move United udkommer til Android.

Jeg har aldrig løbet før, kan jeg stadig være frivillig på Move United?

Ja, alle kan være en del af Move Uniteds motionsfællesskab. Der er behov for frivilige til alle niveauer, og hvis løb ikke er noget for dig, er du måske en fantastisk guide på en gåtur. På sigt vil der også blive tilføjet flere motionsformer til Move United.

Hvordan guider jeg en person med synsnedsættelse på en løbetur?

Det er meget individuelt, hvordan en person med synsnedsættelse ønsker at blive guidet på en løbetur, så først og fremmest handler det om, at I taler om det fra starten og forventningsafstemmer. Til inspiration har vi lavet en lille guide med 3 gode råd til, hvordan I får en god løbeoplevelse sammen. Læs guiden her

Hvilke oplysninger kan en potentiel motionsmakker se om mig?

De potentielle motionsmakkere kan se dit fornavn og det første bogstav i dit efternavn samt din eventuelle profiltekst og billede.

Hvordan kan jeg få en motionsaftale med en person med synsnedsættelse?

Det er brugerne med synsnedsættelse, der opretter en motionsanmodning, som indeholder motionsform, tid, sted og en eventuel bemærkning. Hvis stedet for motionsanmodningen er i nærheden af, hvor du er, vil anmodningen være synlig for dig under ”aftaler”. Du kan så gå ind på selve anmodningen, se detaljer og acceptere den, hvis det passer dig.

Kan jeg som frivillig oprette motionsanmodninger?

I øjeblikket er det ikke muligt for frivillige at oprette motionsanmodninger. Det er dog en funktion, der vil blive tilføjet til Move United snarest muligt.

Kan jeg selv vælge, i hvilken afstand fra min adresse, jeg vil se anmodninger fra?

Ja, du kan vælge i hvilken radius, du gerne vil have notifikationer om anmodninger. Det vil så kun være anmodning indenfor den valgte radius, som du vil få direkte besked om og det vil være dem, der står øverst på listen af anmodninger, når du er inde i Move United app’en. Anmodninger længere væk fra dig vil også være synlige for dig på listen over anmodninger i app’en, men de vil stå nederst på listen, og du vil ikke få direkte besked om dem.

Hvad er et team i Move United?

Du har mulighed for at lave et team af motionsmakkere i Move United, som er personer, du kender, og gerne vil kunne sende anmodninger direkte til frem for hele Move United-fællesskabet. Teamet kan være en let måde at lave og koordinere aftaler med personer, du er vandt til at dyrke motion sammen med, i stedet for at skulle kontakte den enkelte person og koordinere kalendere. Du kan både tilføje personer, du kender uden for Move United til dit team, men også nye motionsmakkere, du møder gennem Move United.

Hvordan tilføjer jeg personer til mit team?

Du går ind under “profil” og derefter “”se og tilføj team medlemmer”. Her kan du tilføje nye medlemmer til dit team ved at søge på deres navn. Er personen endnu ikke en del af Move United fællesskabet, kan du sende en sms eller email til vedkommende og bede dem om at hente appen ved at indtaste adressen www.moveunited.dk/app.

Kan jeg dyrke andre typer af motion end løb og gang?

I øjeblikket er det desværre ikke muligt, men vi arbejder på at få tilføjet andre motionsformer hurtigst muligt. I første omgang vil fitness, cykling og svømning blive tilføjet. Hvis du har forslag til motionsformer, vi skal tilføje, så skriv til hello@moveunited.dk

Kan jeg aflyse en motionsaftale, hvis jeg bliver forhindret? Og hvordan gør jeg?

Ja, selvfølgelig. Hvis du ikke har mulighed for at fuldføre aftalen, kan du aflyse den ved at vælge den specifikke aftale under “Mine aftaler” og klikke på knappen “Aflys aftale”.

Hvordan kan jeg give feedback og rapportere om fejl og mangler i appen?

Vi vil meget gerne have din feedback og høre om fejl og mangler i appen. Du kan rapportere det på to måder. Enten ved at gå ind under ”profil” og derefter ”giv os feedback”, hvor du kan skrive din feedback. Du kan også sende en mail til os på hello@moveunited.dk

Hvordan kan jeg komme i kontakt med jer, hvis jeg har yderligere spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os på hello@moveunited.dk, hvis du har yderligere spørgsmål til både stort og småt, eller hvis du har brug for hjælp.

Velkommen i fællesskabet

Det er let at komme igang

Download appen, opret en profil og gå eller løb en tur i dag.

Du kan downloade appen ved at klikke på ikonet herunder